Publicat de: claudia | Noiembrie 10, 2009

dilema convențiilor individuale

CET Brașov forțează în această perioadă semnarea unor convenții individuale, convenții care nu au putut fi implementate în anul anterior ca urmare a refuzului clienților. Pot să înțeleg o parte a motivației obiective care stă în spatele demersului: sistemul centralizat nu mai poate fi implementat în condițiile de odinioară, fapt care a dus la o mică debandadă, compania a încercat să debranșeze rău-platnicii și s-a lovit de probleme. Până aici ar trebui să felicităm CET pentru inițiativă. Nu o să facem asta. Și nu pentru că susținem sistemele individualizate (care ar rezolva instant toate problemele și dilemele locale). Ci pentru că la o scurtă scanare a convenției, încep să apară o serie de întrebări:

– convenția de facturare individuală a consumurilor de energie termică este anexă a unui contract de furnizare a energiei termice. Care este acest contract??? Clienții au primit doar anexa, cu instrucțiunile de a atașa la aceasta documente personale, însă nu au primit și o copie a contractului la care se face referire și care este extrem de important pentru că în el se stipulează condiile financiare (Art 11 din Convenție „Condițiile, termenele, modul de facturare și de plată, modul de determinare a cantităților, regularizările și calculul penalizărilor în caz de neplată sunt cele prevăzute în contractul de furnizare a energiei termice”).

– în convenție se stipulează facturarea individuală, care facturare se face de fapt de către un terț (firma care citește repartitoarele), în cazul neplății clientul fiind debranșat, el fiind de acord prin convenție cu intruziunea furnizorului pe proprietatea privată. Sunt curioasă cum se face practic acest lucru, pentru că știm cu toții că CET nu dă dreptul clienților de a se debranșa în perioada în care furnizează servicii (de încălzire), motivând că sistemul nu permite acest lucru…

– ca orice contract făcut de furnizor, și acesta este gândit în primul rând în beneficiul CET și de abia apoi în beneficiul clientului; clientul are dreptul „să primească răspuns în termen legal la sesizarea adresată furnizorului” (și dacă nu era stipulat, putea să nu primească răspuns? :P), „să primească în instanță soluționarea contestației depuse la furnizor în cazul în care nu e mulțumit de soluția propusă de acesta” (idem, very funny :)) ). Bineînțeles că are si alte drepturi stipulate în contractul de furnizare a energiei termice (care contract?????)

– și acum ajungem la partea care-i interesează pe toți cei care așteaptă primăvara să se debranșeze: încetarea contractului se poate face din inițiativa furnizorului, din inițiativa clientului, prin rezilierea contractului de furnizare a energiei termice (iar contractul????) și, ATENȚIE, în cazul deconectării/debranșării apartamentului de la sistemul centralizat, cu respectarea în totalitate a condițiilor din legislația în vigoare.

Bănuiesc că acel contract este cel încheiat cu asociațiile de proprietari și atunci intervine întrebarea de ce mai este nevoie și de convenții individuale?? Este simplu: pentru că CET își acoperă spatele în modul clasic, birocratic. În plus atâta timp cât CET nu furnizează servicii contorizare individual (repartitoarele nu sunt suficiente, atâta timp cât se facturează și țevi cu o metodologie complicată), semnarea unor convenții individuale este cel puțin bizară.

Și acu dilemă: dacă brașovenii refuză semnarea convențiilor (că oricum în primăvară se debranșează), ce va face CET?? Îi va debranșa (gratuit) pe toți??? 😛

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: